بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید! اگر همه اینها برای شما خیلی زیاد به نظر می رسد نگران نباشید. زمان می برد تا بفهمید چه چیزی برای شما و کسب و کارتان مفید است. اما برای شروع درست، در اینجا چند نکته از ما وجود دارد: بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

 

اهداف SMART را تعیین کنید

 
رویای بدون برنامه فقط یک آرزوست. در تجارت، این بدان معناست که شما باید اهدافی را برای برنامه ریزی استراتژی بازاریابی دیجیتال تعیین کنید. SMART یک قانون خوب برای تعیین اهداف است، به عنوان مثال. اچ. اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و دارای چارچوب زمانی باشند. اگر برای استراتژی بازاریابی خود اهداف تعیین کنید، بسیار موفق تر خواهید بود. به عنوان مثال، اگر یک تجارت لوله کشی دارید، هدف شما ممکن است افزایش 15 درصدی تعداد مشتریانی باشد که به دیگ بخار سرویس می دهند - و بنابراین می توانید یک کمپین بازاریابی برای افزایش آگاهی از این خدمات ایجاد کنید.
 
کارآفرین تعیین هدف هوشمند Business3plus سوئیس
مخاطب خود را بشناسید
اگر نمی‌دانید به چه کسی می‌فروشید، نمی‌توانید یک استراتژی بازاریابی طراحی کنید که توجه آن مخاطب را به خود جلب کند و پیامی را ارائه دهد که آنقدر مرتبط باشد که آنها را متقاعد به خرید کند. ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف، ایجاد شخصیت های خریدار برای ایجاد کمپین های هدفمند است. به این فکر کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند و آنها را به 3 یا 4 گروه گروه بندی کنید، سپس برای هر گروه یک شخصیت تخیلی ایجاد کنید. به آنها یک نام، یک عکس، یک شخصیت و چند سرگرمی مورد علاقه خود بدهید. چالش های آنها را فهرست کنید، آنها برای خدمات شما چه ارزشی قائل هستند و اهداف آنها چیست. همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی دیجیتال کاملی را ایجاد کنید.
 

برند خود را بشناسید

 
دانستن اینکه برند شما چیست، به شما کمک می کند تا به طور موثر در بازار قرار بگیرید و نشان دهید که چرا مشتریان شما باید شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند. نقطه فروش منحصر به فرد شما، مزیت ویژه شما، ارزش شما چیست؟ از خود بپرسید چه چیزی شما را خاص می کند، از مشتریان خود بپرسید که چرا شما را انتخاب می کنند و از همه اینها برای شکل دادن به محتوای بازاریابی خود استفاده کنید. بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان
 
مراقب رقابت باشید
رقبای شما فقط کسانی نیستند که خدمات قابل مقایسه ای ارائه می دهند. آنها ممکن است رقبای مستقیم باشند، اما شما همچنین باید به برندهایی نگاه کنید که محصولات متفاوتی ارائه می دهند اما برای فضا یا بودجه مشابه شما رقابت می کنند، یا ظاهری مشابه دارند یا برای مشتریان مشابه شما جذابیت دارند. شما باید بدانید که با چه چیزی روبرو هستید و از موفقیت ها و اشتباهات آنها درس بگیرید.
 
رسانه های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی دیجیتال است. یک فرد متوسط ​​در سال 2020 هر روز حدود 145 دقیقه را در شبکه های اجتماعی سپری می کند، که آن را بهترین راه برای دستیابی به مشتریان شما می کند. حدود 88 درصد از کسب و کارهای کوچک در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند، و اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید بازده بزرگی را مشاهده کنید. همچنین می تواند یک شبکه توزیع ارزشمند برای رساندن پیام شما (و سایر اشکال بازاریابی) به مخاطبان مناسب باشد.
 
ردیابی و اندازه گیری
بزرگترین اشتباه اکثر مشاغل کوچک این است که بازاریابی دیجیتال خود را پیگیری نمی کنند. مانند هر کاری که در تجارت انجام می دهید، بازاریابی دیجیتال زمانی بهترین نتیجه را دارد که استراتژی خود را برنامه ریزی کنید، پیشرفت آن را دنبال کنید و نتایج را اندازه گیری کنید. به این ترتیب، می توانید بفهمید که چه زمانی چیزی کار نمی کند و یا رویکرد خود را تغییر دهید یا به جای آن یک استراتژی جدید اتخاذ کنید. این همان جایی است که اهداف شما وارد عمل می شوند زیرا می توانید میزان عملکرد خود را در مقایسه با اهداف خود اندازه گیری کنید.