(توسط: Dorottya Vass) راه حل های خانه هوشمند در مجارستان روز به روز رایج تر می شوند. این تا حدودی به دلیل محبوبیت آنها و تا حدودی به این واقعیت است که لوازم خانگی روز به روز با یک پروتکل ارتباطی نصب می شوند که آنها را به یک وسیله هوشمند تبدیل می کند، حتی اگر مشتری به آن نیاز نداشته باشد و هیچ کس واقعاً از این عملکرد استفاده نکند. طبق نظرسنجی سال گذشته Reacty Digital، تقریباً یک سوم از مردم از نوعی راه حل خانه هوشمند استفاده می کنند و دو پنجم دیگر برای استفاده از آن باز هستند و فقط گرانی آن را افزایش می دهند. بهترین برند هوشمند سازی ساختمان
 
یک سوم از جمعیت مجارستانی 18 تا 79 ساله نوعی دستگاه خانه هوشمند دارند که اکثر آنها حداکثر سه دستگاه دارند. فقط به این دلیل که شخصی از چنین راه حل خانگی استفاده می کند لزوماً به این معنی نیست که آپارتمان یا خانه او یک خانه هوشمند است: بر اساس ارزیابی خود، بیست درصد از جمعیت مجارستان در یک خانه هوشمند زندگی می کنند.
 
گسترده‌ترین فناوری تلویزیون هوشمند است که سه چهارم کسانی که دستگاه‌های خانه هوشمند دارند، قبلاً آن را دارند. یک چهارم از کاربران دارای ربات جاروبرقی، یک پنجم دارای روشنایی و گرمایش هوشمند و/یا یک پنجم دیگر دارای نوعی دستگاه امنیتی هستند. اگرچه این محلول‌ها برای همه اعضای خانواده استفاده می‌شوند یا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، اما مردان و افراد زیر 30 سال چنین دستگاه‌هایی را با نرخی بسیار بالاتر از سایرین خریداری می‌کنند.
 
کسانی که از راه حل خانه هوشمند در خانه خود استفاده می کنند، این نوآوری تکنولوژیکی را موفق یافته اند، آن را دوست دارند و از آن راضی هستند، عمدتاً به این دلیل که مدیریت آن آسان است. بیش از نیمی از آنها می گویند که این کار زندگی آنها را آسان تر می کند و همین تعداد مانند آن دستگاه را می توان از راه دور کنترل کرد. این جنبه های راحتی برای کاربران مهم تر از بهره وری انرژی است.
 
دو سوم مجارستان‌های 18 تا 79 ساله از راه‌حل‌های خانه هوشمند استفاده نمی‌کنند، اما دو پنجم آنها در آینده می‌خواهند این کار را انجام دهند. آنها بیشتر خواهان جاروبرقی رباتیک، روشنایی هوشمند، گرمایش و تلویزیون هستند، اما چون گران هستند، هنوز آنها را نخریده اند. یک دهم از کسانی که برای خرید باز هستند، و یک پنجم از کسانی که کاملاً بسته هستند، نگرانی های امنیتی در مورد راه حل های قابل اتصال به شبکه دارند. هوشمند سازی منازل
 
هرکسی که دستگاه خانه هوشمند ندارد در مورد امنیت آن شک دارد. نیمی از غیرکاربران معتقدند که می توان از طریق شبکه دستگاه نظارت کرد. به همین ترتیب، افراد زیادی هستند که معتقدند به عنوان افراد عادی هدف حملات سایبری نیستند. یک سوم از آنها با این جمله موافق هستند که می توانند خانه خود را از طریق شبکه کنترل کنند و حتی مجرمان می توانند به آنها نفوذ کنند.
 
همین نظرات در میان کاربران فناوری خانه هوشمند نیز بیان می شود، اما به نسبت بسیار کمتر. تصویر کلی همچنین شامل سطح بالایی از عدم اطمینان در هر دو گروه در مورد عملکرد ایمن راه حل های هوشمند است - این ممکن است نشان دهنده سطح پایین دانش در مورد امنیت سایبری باشد.
 
تنها یک چهارم از کاربران به شدت معتقدند که داده های آنها ایمن است یا این سیستم ها ضد هک هستند.
 
بنابراین، در حال حاضر، اکثریت جمعیت مجارستان کسانی هستند که راه حل خانگی هوشمند ندارند. قیمت بالای دستگاه ها و نگرانی های امنیتی، مجارستان ها را از خرید باز می دارد.