بسته به ارائه‌دهنده و برنامه، روش‌های مختلفی برای پیوند دادن عملکرد دستگاه‌های جداگانه از طریق تلفن همراه، رایانه یا تبلت وجود دارد. این امر به شما امکان می دهد دقیقاً تعیین کنید که آیا آنها باید همیشه در زمان های خاصی به طور خودکار روشن شوند یا اقدامات خاصی را در پاسخ به روشنایی، دما یا حرکات انجام دهند. خانه هوشمند چیست؟
 
اگر انحراف از روال در زندگی روزمره ضروری می شود، مثلاً به دلیل یک ساکن برای مثال، اگر به‌طور غیرمنتظره‌ای زود به خانه می‌آیید و می‌خواهید چراغ‌ها را روشن کنید، مطمئناً خانه هوشمند را می‌توان به‌صورت جداگانه در هر زمان از طریق یک برنامه، صفحه نمایش لمسی یا فرمان صوتی کنترل کرد.
 
Echo Show هم از طریق الکسا و هم از طریق صفحه نمایش لمسی آن قابل اجرا است.
نکته: علاوه بر آمازون الکسا، دستیار گوگل از ارائه‌دهنده موتور جستجو به همین نام و سیری از اپل نیز به عنوان دستیار صوتی در دسترس هستند. هر دو طیف وسیعی از دانش دارند، اما تقریباً به اندازه الکسا مجموعه ای از دستگاه های سازگار را ندارند.
 

برای یک خانه هوشمند به چه چیزی نیاز دارید؟

 
بسته به این که آیا فقط مناطق فردی زندگی باید خودکار شوند یا کل فضای زندگی باید شبکه ای شود، سه رویکرد متفاوت وجود دارد.
 
راه‌حل‌های مستقل را می‌توان مستقیماً بدون مرکز کنترل از طریق برنامه سازنده کار کرد و برای هر کسی که فقط می‌خواهد چند دستگاه را از راه دور کنترل کند، ایده‌آل است. با این حال، اگر چندین ترموستات را از سازندگان مختلف خریداری کنید (مثلاً با پیشنهاد ویژه)، ممکن است مجبور شوید از یک برنامه جداگانه برای هر یک از آنها استفاده کنید که در دراز مدت می تواند بسیار پیچیده باشد. هوشمند سازی منازل
راه حل های (اختصاصی) خود سازنده فقط برای استفاده از محصولات انتخاب شده در نظر گرفته شده است. بنابراین، انتخاب دستگاه‌های شما محدود است، اما به‌طور ویژه ایمن و به سختی مستعد خرابی هستند، زیرا به جای WLAN معمولاً از استانداردهای بی‌سیم صرفه‌جویی در مصرف انرژی مانند Matter، Thread، ZigBee و Z-Wave استفاده می‌کنند که به‌طور ویژه توسعه یافته‌اند. برای اتوماسیون خانگی
علاوه بر این، کنترل مرکزی تنها از طریق یک برنامه سازنده به این معنی است که حتی اتصالات پیچیده پیچیده را می توان آسانتر از محصولات مستقل پیاده سازی کرد. نمونه هایی از این راه حل ها عبارتند از IP Homematic یا سیستم خانه هوشمند بوش.
سیستم‌های باس اصلاً از هیچ استاندارد رادیویی استفاده نمی‌کنند، اما برای انتقال داده‌ها برای شبکه‌ای ایمن و جامع به خطوط دائمی نصب شده متکی هستند. در اینجا گسترده است، به عنوان مثال: ب. سیستم اتوبوس KNX. با این حال، به دلیل هزینه های چند ده هزار یورویی، معمولاً فقط برای ساختمان های جدید ارزش در نظر گرفتن دارد. زیرا با آنها لازم نیست ابتدا دیوارهای اضافی پاره شوند، بلکه می توان کابل های مربوطه را در حین ساخت پوسته در نظر گرفت.
نکته: علاقه مندان می توانند به راحتی خانه هوشمند خود را برنامه ریزی کنند و با استفاده از ابزار آنلاین آن را با نیازهای خود تطبیق دهند. برای پیکربندی خانه هوشمند رایگان اینجا را کلیک کنید.
 
 

هزینه یک خانه هوشمند چقدر است؟

 
برای مقاوم سازی سریع لوازم خانگی کلاسیک، به عنوان مثال وجود دارد. ب. سوکت های WLAN با قیمت فقط 15 یورو و بلندگوهای الکسا که می توانند صدها دستگاه سازگار از دستگاه قهوه تا آبیاری باغ را از راه دور کنترل کنند، از حدود 30 یورو در دسترس هستند. همچنین بسیاری از ترموستات های رادیاتور WiFi در یک بخش قیمتی مشابه وجود دارد.
 
اسپیکر هوشمند آمازون اکو در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود است.
نکته: از قبل سازگاری پیشنهادات مختلف را مقایسه کنید. مثلا ساپورت میکنه ب. خانه هوشمند بوش، علاوه بر الکسا، طیف وسیعی از لامپ های Philips Hue و اجزای گرمایشی انتخاب شده از Buderus.
 
هزینه یک سیستم کامل خانه هوشمند چقدر است؟
هر کسی که برای اتوماسیون جامع خانه تلاش می کند نمی تواند یک سیستم خانه هوشمند با یک مرکز کنترل را نادیده بگیرد. بسته به تعداد دستگاه ها، هزینه ها می تواند بین چند صد تا ده ها هزار یورو باشد.
 
در حالی که راه حل های خانه هوشمند با یک واحد مرکزی و یک یا دو لامپ یا ترموستات وجود دارد که از حدود صد یورو شروع می شود، راه حل های سایه هوشمند برای جلو پنجره های بزرگ معمولاً چند هزار یورو هزینه دارند. بنابراین نمی توان به طور کلی گفت که یک سیستم کامل خانه هوشمند چقدر هزینه دارد.
 
ربات‌های تمیزکننده هوشمند با حالت پاک‌کن از حدود 300 یورو در دسترس هستند. ربات‌های تمیزکننده هوشمند با حالت پاک‌کن از حدود 300 یورو در دسترس هستند (Mariella Wendel/home&smart)
نکته: Kreditanstalt für Wiederaufbau (به اختصار KfW) از اقدامات مختلف بازسازی پشتیبانی می کند. بنابراین به عنوان مثال وجود دارد. ب. کمک های مالی KfW برای اقدامات حفاظتی در برابر سرقت یا برای نوسازی فضاهای زندگی با مصرف انرژی کارآمد. با این حال، بودجه باید قبل از به عنوان مثال درخواست شود. ب- بخاری تعویض شده است. بنابراین ارزش آن را دارد که پیشنهادات ارائه دهندگان مختلف خانه هوشمند را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها واجد شرایط دریافت بودجه هستند یا خیر.
 
مزایای خانه هوشمند در یک نگاه
یک خانه متصل چیزهای زیادی ارائه می دهد